تالیفات

کتاب مفاهیم مزاج ها در طب ایرانی تالیف دکتر سعید میرزاآقایی کتاب مفاهیم تغذیه در طب ایرانی تالیف دکتر سعید میرزاآقایی کتاب مفاهیم حفظ سلامتی تالیف دکتر سعید میرزاآقایی

کتاب های تالیف شده توسط دکتر سعید میرزاآقایی

جلد اول مجموع کتابهای راز طول عمر : مفاهیم مزاج ها در طب ایرانی

در این کتاب شما با ارکان تشکیل دهنده تمام موجودات از جمله انسان به زبانی ساده آشنا می شوید و قادر خواهید بود ویژگی خود را تشخیص دهید و بر اساس آن تصمیمات صحیح و جدید را در شیوۀ زندگی خود اجرا کنید و افق جدیدی در زندگی شما باز می گردد و ارتباطات زیبا در آفرینش پروردگار را بخوبی درک خواهید کرد.

جلد دوم مجموع کتابهای راز طول عمر : مفاهیم تغذیه در طب ایرانی

بحث تغذیه مورد توجه بسیاری از مردم جهان می باشد و متخصصین زیادی در کوشه و کنار دنیا به این بحث می پردازند ولی هنوز یک الگوی مناسب برای تغذیه ارائه نشده است چرا که هر الگویی از تغذیه می تواند راه گشای عده قلیلی از انسانها باشد زیرا یک فرد با توجه به خصوصیات ژنتیکی و متابولیسمی و مزاجی و هورمونی و اخلاقی و اخلاطی مخصوص به خودش در اصل می بایست تغذیه ای اختصاصی برای او طراحی گردد و این امر ممکن نیست مگر آنکه علم کافی نسبت به بدن هر فرد وجود داشته باشد، در این کتاب نگاه ویژه علم تغذیه در طب ایرانی و دقت نظر آن به زبانی ساده توضیح داده می شود و اینکه افراد با هر نوع ویژگی می بایست چه تغذیه ای داشته باشد و احیاناً همان ماده خوراکی برای چه اشخاصی ممکن است مضر باشد و در صورتی که مصرف شود برای کاهش ضرر احتمالی و یا افزایش تأثیرپذیری آن با چه ماده مکملی (مصلح غذا) همراه شود و نکات بسیار زیادی از خواص و افعال ویژه آن ماده غذایی و حتی رعایت نکات خاص، که همه و همه با حوصله بسیار زیاد در این مکتب درمانی ذکر شده است که قابل تأمل می باشند لذا سعی شده است این مطالب در این کتاب به نظر شما سروران گرامی برسد. (برای تفهیم این این کتاب مطالعه جلد ۱ مجموعه راز طول عمر ضروری است).

جلد سوم مجموع کتابهای راز طول عمر : کتاب مفاهیم حفظ سلامتی

در طب قدیم ایران علاوه بر درمان، پیشگیری از بوجود آمدن بیماری و حفظ سلامتی دارای جایگاه ویژه ای می باشد و در پیشگیری از بیماریها شش ستون سلامتی تعریف می گردد که اصطلاحاً «ستۀ ضروریه» نامیده می شود. که با رعایت آنها شخص کمتر بیمار می شود و در صورت ابتلا به بیماری سریعتر بهبود می یابد، این شش ستون شامل:

  1. تغذیه اصولی
  2. هوای مناسب
  3. ورزش
  4. تعادل در خواب و بیداری
  5. مسائل روحی و روانی
  6. پاکسازی مواد دفعی و حفظ مواد ضروری.

می باشد. در این کتاب بجز اصل تغذیه که بصورت اختصاصی در جلد ۲ همین مجموع کتاب ها به تفکیک بیان شده، بقیه موارد در این کتاب با متنی ساده و روان توضیح داده شده است. (برای تفهیم این کتاب مطالعۀ جلد ۱ و جلد ۲ از مجموعه کتابهای راز طول عمر ضروری است).